Kerst 2022 – Samen vieren!

Het is inmiddels drie jaar geleden dat we samen Kerst konden vieren. De laatste twee jaar probeerden we bij jullie in de huiskamer te komen met Kerstnachtdiensten via kerkbeeld. Dat was een aparte ervaring, kijken in een camera in een kille kerk – Stille Nacht in een Stille kerk en Ere zij God in een lege kerk. Het was niet anders.
Daarom zijn we superblij dat het weer kan: Samen vieren! En daar gaan we het dan maar gelijk over hebben ook in de Kerstnachtdienst. Wat maakt dat nu zo speciaal. Waarom willen we nu juíst met Kerst samen zijn? Waarom schept de geboorte van Jezus het klimaat waarbinnen we in beweging komen. Een mooi onderwerp om het samen over te hebben.
Traditioneel hebben we in de Kerstnachtdienst ook aandacht voor de actie van Serious Request: dit jaar voor Het Vergeten Kind. Er wordt actie gevoerd om kinderen die een achtergrond kennen van thuis verwaarloosd of mishandeld te zijn een liefdevolle en stabiele omgeving te bieden. Daar sluiten we graag bij aan.

En we zijn zeker niet alleen: het koor Revelation uit Winterswijk o.l.v. Tim van Dorst komt zingen – en als het weer het toelaat worden we buiten voor de dienst al met zang begroet. Jan Stronks begeleidt gemeentezang op het orgel en de Anders dan Andersdienst commissie verzorgt verder de dienst. We hopen op een volle kerk om weer eindelijk samen Kerst te kunnen vieren!

Tot zaterdag 24 december om 23:00 in de St Joriskerk in Bredevoort.
De Anders dan Anders commissie