Expeditie naar het verleden 14 oktober

Zondagmorgen 14 oktober hadden we onze eerste bijeenkomst van Explore (11-14 jaar) enHello World (15 plus).    12 Kinderen mochten we ontvangen in het Koppelhuis, waar Frits Laarman was uitgenodigd om te vertellen over zijn beroep. Frits is archeozoöloog en onderzoekt botten van dieren welke opgegraven worden. De kinderen hebben eerst een bot van een kaak uitgekozen, waar ze de tanden en kiezen in hebben getekend. Frits legt ons uit hoe we kunnen zien hoe oud een dier is en hoe we dat aan tanden en kiezen af kunnen leiden.

Daarna volgt een korte pauze waarna Frits ons meeneemt in de Bredevoortse geschiedenis van de kruittorenramp. Ook onze St Joriskerk is daardoor getroffen en afsluitend nemen we dan ook een kijkje bij de grafzerken in de kerk.

Frits bedank voor de fijne ochtend het was in alle opzichten erg leerzaam.