Anders dan Anders: “Het verhaal gaat door”

Op 28 maart ben je van harte welkom in de on-line Anders-Dan-Anders-dienst in de St Joriskerk in Bredevoort. Oorspronkelijk zou dit een dialectdienst zijn door Johan Eppink met muziek van NootZaak, maar  door de coronamaatregelen is dat nu niet goed mogelijk.

Maar wees niet bang, de dienst ligt kant en klaar op de plank en jullie houden dit tegoed op een later moment! We besloten om voor 28 maart het roer voor de dienst om te gooien: wel een ADA-dienst, maar anders van opzet dan oorspronkelijk bedacht. Anders dan anders dan anders, zeg maar.

zicht op de Koppelkerk

We willen in deze dienst drie bijzondere elementen bij elkaar brengen onder het thema ‘Het verhaal gaat door’

-Palmpasen

-Belijdenis doen, toen en nu

-Beseffen waar je vandaan komt – en vandaaruit met vertrouwen de toekomst in.

We halen daarbij ook herinneringen op aan de Koppelkerk die 10 jaar geleden gesloten werd als kerkgebouw en verder is gegaan als vrijplaats voor bezinning, kunst en cultuur.

Mooi is dat veel “bewoners” van de Koppelkerk een bijdrage leveren aan deze viering. Predikanten die in de Koppelkerk hebben “gestaan” werken via beeld mee in deze dienst. Daarnaast gebruiken we muziek van de CD die samengesteld is en uitgebracht tegelijk met eerste boek over het ontstaan van de Koppelkerk. Bijdragen van o.a. Jan Stronks, Ger Venderbos, Soli Deo Gloria, het gelegenheidskoor, Joop Ormel en Henk Kremer. Een boeiend thema, een weerzien met oud voorgangers en een mooie line-up zijn de ingrediënten waardoor de afstand van deze online-viering plaatsmaakt voor warme herinneringen.
Je bent van harte welkom de viering op 28 maart mee te beleven via Kerkbeeld, of deze later in de week terug te kijken.

De Anders dan Anders dienst commissie