Startzondag 9 september 2018

Jarenlang was de Startzondag van de kerken in Bredevoort op de Haart. Voor het derde jaar wijken we van deze traditie af. Twee jaar geleden was het in de Koppelkerk, een jaar geleden in de beide andere kerken in Bredevoort. Dit jaar komen we samen op Kloosterdijk 22 bij de familie Tolkamp. Zij zijn zo gastvrij geweest om hun erf en/of deel voor ons open te stellen en we mochten ook gebruik maken van de faciliteiten van de buurtvereniging van het Klooster. Heel hartelijk dank voor beide toezeggingen!! Het programma van de startzondag is als volgt:
10.00 uur viering Kloosterdijk 22
10.30 wandeling o.l.v. Jos Wessels
huifkartocht o.l.v. Hans de Graaf (voor hen die niet willen of kunnen wandelen)
11.15 koffie met iets erbij Kloosterdijk 22
12.00 afsluiting
Het thema van de Startzondag is geïnspireerd op het klooster dat er eens stond: Hemel en Aarde in de wildernis. In het klooster maakte men een plek om thuis te zijn bij God. Toch was ook dat klooster maar een tijdelijke plek, uiteindelijk verwees het gebouw, het bidden en het zingen naar boven. Wij voelen ons vaak vervreemd van God, verdwaald. We zoeken een thuis in de kerk, maar we vinden het niet altijd. Deze zondag willen we nadenken over je thuis voelen bij en op weg zijn naar God.
De Startzondagcommissie