St.Joriskerk Open Voor Kerkdiensten

Goed nieuws te melden!

Vanaf zondag 30 augustus 2020 gaat de st Joriskerk in Bredevoort weer open voor zondagse vieringen.

Wel moeten we voorzichtig blijven, voor ons aller gezondheid. De kerkdeuren gaan dus weer open, maar wel zijn er bepaalde regels nodig waar we ons aan houden. Gelukkig is aan het begin van de coronacrisis door het kerkbestuur al een Gebruiksplan voor het kerkgebouw en ’t Koppelhuis opgesteld, waaruit duidelijk wordt hoe we op een veilige manier van onze gebouwen gebruik kunnen maken.

De volgende gang van zaken zal voorlopig van kracht zijn:

• U meldt zich voor iedere kerkdienst die u wilt bezoeken aan bij Henk en Diny Luimes. Dit kan op donderdag of vrijdag telefonisch 0543-471154 of via e-mail hdluimes@gmail.com
  • Mocht de maximale bezetting van de kerk bereikt zijn, dan wordt voor u een plek gereserveerd voor een volgende zondag.
  • Er is kindernevendienst wanneer kinderen zijn aangemeld.
  • Indien u zich niet lekker voelt, komt u niet naar de kerk.
  • U komt de kerk binnen via de normale hoofdingang.
  • U kunt uw handen ontsmetten met de daarvoor aanwezige middelen.
  • Er staat iemand klaar om u te ontvangen en u een plaats toe te wijzen.
  • Graag uw jas meenemen de kerk in; de garderobe is buiten gebruik.
  • Tijdens de viering kan er helaas nog niet gezongen worden. Wel zal er orgelspel zijn.
  • Na de vieringen is er voorlopig ook geen gezamenlijk koffiedrinken.
  • Er vindt geen lopende collecte plaats. Uw bijdrage kunt u bij het verlaten van de kerk deponeren in de voor dit doel geplaatste collecteschaal.
  • Aan het eind van de viering wordt u gewezen langs welke weg u de kerk kunt verlaten.

Ondanks alles is het ontzettend fijn om weer van start te kunnen gaan! Over starten gesproken: een aparte Startzondag zal dit jaar niet plaatsvinden. Samen een gezellige activiteit doen en een hapje en een drankje delen is momenteel wat minder vanzelfsprekend dan anders.

De Kerkenraad is blij dat na al deze maanden onze kerk eindelijk weer haar functie mag vervullen en hoewel er nog heel veel dingen ‘anders’ zullen zijn, denken we dat het voor velen een heel fijne ervaring zal zijn om weer samen te komen onder het dak van onze geliefde Joriskerk.

Graag tot ziens,

de Kerkenraad