PKN BREDEVOORT

De huidige gemeente is een samenvoeging van de Gereformeerde Kerk Bredevoort en de Hervormde Gemeente Bredevoort. In 2006 zijn we de Protestantse Gemeente Bredevoort geworden, in navolging van het landelijk samengaan van de twee kerken. We hebben nu één kerkgebouw, de St. Joriskerk en een gemeenschapsruimte aan de overkant: ‘t Koppelhuis, genoemd naar de voormalige gereformeerde Koppelkerk. Er is één predikant. De kerkenraad bestaat uit ongeveer twintig mensen. Naast een voorzitter en scriba (secretaris) zijn er ouderlingen, verantwoordelijk voor bezoekwerk, diakenen, verantwoordelijk voor hulp bieden en de kerkrentmeesters, die het financiële beheer van de gemeente doen, inclusief het beheer van de gebouwen.

PREDIKANT

Predikant: ds Ada Endeveld

Ik ben sinds 1 april 1990 predikant, eerst 7 jaar in Oostvoorne (Zuid Holland), daarna 13 jaar in Tilburg (Noord-Brabant) en sinds december 2009 in Bredevoort.

U kunt me bellen voor een gesprek, voor catechisatie, bij geboorte en overlijden of als deze website niet klopt.

Koppelstraat 40
tel 0543-538848

ONZE VISIE

De Protestantse Kerk Bredevoort is de laatste jaren bezig geweest met het samengaan van de twee kerken. In 2012 proberen we een gezamenlijke visie te ontwikkelen. Er is veel veranderd in de wereld. Eén van de dingen is dat de kerk de vanzelfsprekende plaats in de samenleving verloren heeft. Hoe laten we vandaag zien dat we christen zijn? Het begin van 2012 zijn we daarover met elkaar in gesprek als gemeenteleden in groothuisbezoeken. Met Pinksteren bleek dat we het als gemeenschap belangrijk vinden open te staan voor anderen en iets te betekenen voor de samenleving. In de herfst willen we op een gemeenteavond praktische invulling hieraan geven. Wordt vervolgd.

INTERKERKELIJKE COMMISSIE INSPIRATIE EN ONTMOETING

Vanuit de Protestantse gemeente Bredevoort, de protestantse gemeente Aalten en de R.K. Parochie St Ludger stelt deze commissie zich ten doel mensen van verschillende richtingen met elkaar in contact te brengen rond onderwerpen van geloof, kerk en maatschappij. Inspiratie en Ontmoeting zijn daarbij centrale begrippen. Zo hopen we dat mensen elkaar inspireren, met elkaar in contact komen, naar elkaar willen luisteren, elkaar goede vragen stellen en perspectief willen bieden.

Het hele jaar door organiseert deze commissie gevarieerde activiteiten: van leerhuizen tot meditatief schilderen en van filmavonden tot pelgrimstocht.

Kerkvenster is het kerkblad van de Protestantse Gemeente Bredevoort, we delen het met de PG Aalten. Het blad heeft een eigen website :

Kerkvenster

DISCLAIMER

Als u niet wilt dat uw foto op deze website komt, laat u dat dan weten bij de webmaster, Rianne Stronks.

Als er dingen die op deze website staan niet kloppen, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op en we zullen het aanpassen.